Tlačová konferencia ministra dopravy SR Jozefa Ráža a poslancov NR SR Jána Mažgúta a Richarda Glücka na tému: Cyklotrasa na Vajanského nábreží
Minister dopravy SR Jozef Ráž a poslanci za stranu SMER – SSD Ján Mažgút a Richard Glück mali dnes tlačovú besedu, kde upozornili na to, že 1.8.
vstúpila do účinnosti Novela cestného zákona, ktorá umožnila zakročiť vtedy, ak niekto postaví na cestu čokoľvek, čo následne ohrozuje plynulosť
alebo bezpečnosť dopravy. Po účinnosti zákona ministerstvo dopravy vykonalo štátny odborný dohľad, ktorého výsledkami je, že známa cyklotrasa
v Bratislave na Vajanského nábreží sa bude musieť zmeniť.
„Štátny odborný dohľad uložil mestu výzvu, aby do 40 dní túto cyklotrasu upravila a to nasledovne: bude musieť odstrániť do 40 dní obrubníky z
tejto cyklotrasy a taktiež bude musieť zúžiť túto cyklotrasu v tých miestach, kde obmedzila cestu, ktorá týmto spôsobom nespĺňa technické normy,“ upresnil J. Ráž.
Poslanec Ján Mažgút nadviazal, že téme cyklotrasy sa venuje dlhodobo. Upozornil že primátor Matúš Vallo konal vo veci cyklotrasy svojvoľne.
„Situácia, ktorá tu vznikla, cyklotrasa, ktorá tu vznikla, musí byť zrušená a Vajanského nábrežie musí byť vrátené do pôvodného stavu,“ prízvukoval.
Poslanec Richard Glück dodal, že celý tento, akože „projekt“, bol realizovaný mimo stavebného konania. Bolo konštatovaných viacero dôležitých
a významných zákonov, smerníc a dôležitých ustanovení, ktoré jasne hovorili, že cyklotrasa otravuje obyvateľov a boli vykonané v rozpore. Ďalej sa obišla
mestská dopravná komisia, ktorá musí zaujať stanovisko ku každej dopravnej značke a k takémuto významnému zásahu do jednej z významných tepien
v rámci Bratislavy sa jednoducho obišli. Tiež podľa záverov hlavnej kontrolórky mesta Bratislava nie je možné vyčísliť presné náklady.
„Máme z toho zápchy, máme z toho nehodovosť, pokiaľ ide osobné autá, rovnako aj poškodenú MHD alebo rôzne iné autobusy, ktoré do Bratislavy prinášajú turistov,
čo je samozrejme opäť rana pre hlavné mesto Slovenskej republiky. Je preukázateľné, že akékoľvek zápchy, v ktorých stoja autá niekedy až pol hodinu, tak to je
preukázateľne len zvýšenie emisií,“ uvádta R. Glück. Je teda na bremene primátora túto „stavbu“ odstrániť. A kto to zaplatí? Mesto? Štát v rámci dofinancovania samospráv? Primátor?
„Alebo si na to vypýta peniaze od svojich sponzorov,“ ukončil R. Glück.
Zdroj: https://www.facebook.com/689440040043168/videos/451485834571953